Supreme Card
Logga in
Stäng
Loggar in...
Fel inloggningsuppgifter.
Okänd användare
Ett fel har inträffat, var god försök igen

Logga in

Exempel på inloggning:

Personnummer: ÅÅMMDDXXXX

Lösenord: Den kod du själv valt tidigare. Är det första gången du loggar in, måste du logga in med en temporär kod. Din temporära kod får du genom att skriva in de fyra sista siffrorna i ditt kortnummer och därefter utgångsdatum på kortet, månad och år, utan bindestreck.

Exempel: XXXXMMÅÅ

 

Glömt ditt lösenord

Om du inte kommer ihåg ditt lösenord, kan du nollställa detta genom att ringa kundservice.
077-440 44 77 (måndag-fredag 08:15–18:00)

Frågor & Svar

Vanliga frågor

Till vem vänder sig Supreme Card?

Till dig som vill få mer för pengarna när du handlar. Istället för att använda kort som inte ger något mervärde eller något extra kan du använda Supreme Card och bli belönad med poäng på alla dina köp. För att ansöka om kortet måste du vara över 18 år, ha fast inkomst och inga betalningsanmärkningar.

Vilka fördelar har Supreme Card?

Ovanligt många, utöver ett snyggt kort som fungerar i hela världen får du värdefulla poäng som ger dig fina produkter och upplevelser i poängshopen. Du väljer själv hur du vill betala dina köp, direkt eller delbetalning. Hur som helst har du alltid upp till 60 dagars fri kredit. Reseförsäkring ingår, liksom kostnadsfria SMS-kvitto som ger dig koll på dina köp. Årsavgiften är endast 195 kronor.

Hur får jag poäng?

För varje krona du handlar för får du 1 poäng, dessutom får du också poäng när du betalar räkningar med Supreme Card. De poäng du får på dina köp och räkningsbetalningar kan användas till mängder av resor, upplevelser och produkter i Supreme Cards Poängshop.

Du får inte poäng för kontantuttag och valutaväxling.

Du kan se hur mycket poäng du samlat ihop på din räkning eller när du är inloggad på Mina sidor.  För att växla in dina poäng kan du antingen handla online i Poängshopen eller ringa på 042 – 450 41 01.

Poängen registreras 30 dagar efter att du genomfört ditt köp och är giltiga i tre år från inköpsdatum.

Behöver jag aktivera mitt Supreme Card?

Nej. Ditt kort är redan aktivt och du behöver inte göra någonting för att komma igång.

Varför fick jag avslag på min ansökan?

 

Vi gör en helhetsbedömning och sedvanlig kreditupplysning som grundar sig på uppgifter som i huvudsak är hämtade från Upplysningscentralen (UC). Avslag kan t.ex. bero på för låg inkomst i förhållande till den sökta krediten eller för mycket andra beviljade krediter.

Hur avslutar jag kortet?

För att avsluta ditt kort ringer du till vår kundtjänst på 077 – 440 44 77.

Finns det någon årsavgift på kortet?

Kortet har en årsavgift på 195 kronor som avser en 12 månaders period. Om du vill ha ett extrakort till en familjemedlem betalar du en engångskostnad på 50 kronor per extrakort.

Hur ansöker jag om Supreme Card?

Klicka på “Ansök”  i menyn och fyll i ansökningsformuläret. Du kan även ansöka via telefon på 077 – 440 55 88 eller skicka ett e-post med din fullständiga adress till info@supremecard.se så skickas ansökningshandlingar hem till dig.

Kan en familjemedlem få ett extrakort?

För att skaffa ett extrakort till en familjemedlem kontaktar du Supreme Card på 077 – 440 44 77. Tänk på att familjemedlemmen måste vara över 16 år och vara bosatt på samma adress som huvudkortinnehavaren.

Jag har bytt adress, behöver jag informera om detta?

Om du har bytt adress behöver du anmäla detta till Supreme Card. Du kan antingen skicka ett e-post med din gamla samt nya adress till info@supremecard.se eller ringa till vår kundtjänst på 077 – 440 44 77. Du endast kan ändra till den adress som står i folkbokföringen.

Kan jag byta kort inom Supreme Card?

Du kan byta mellan Supreme Cards kort och behålla din nuvarande kredit. För att kunna byta behöver du betala in hela ditt utnyttjade belopp.

Hur höjer jag min kredit?

För att höja din kredit kan du antingen kontakta Supreme Card på 077 – 440 44 77 eller skicka ett e-post med din fullständiga adress till info@supremecard.se så skickar vi blanketter till dig.

Vid höjning av din kredit behöver du ha gjort minst fyra inbetalningar.

Hur samlar jag extra poäng?

Håll ögonen öppna efter Supreme Cards specialkampanjer som du hittar i nyhetsbrevet och poänginlagan. Vill du anmäla dig till vårt nyhetsbrev klicka här.

Skaffa ett eller flera extrakort till dina familjemedlemmar. Då är ni fler som handlar på samma konto och ni samlar poäng tillsammans. Poängen tillfaller huvudkontoinnehavaren.

Värva en vän. När du värvar en vän får ni 25 000 poäng vardera. För att få poängen måste din väns ansökan bli godkänd.

Var kan jag använda Supreme Card?

Ditt Supreme Card är anslutet till MastercaCard eller VISA vilket innebär att du kan använda kortet över hela världen där respektive logotype finns. Du kan även ta ut pengar i en bankomat. Vid bankomatuttag tillkommer en avgift på 1, 95 % av det belopp du tar ut, dock lägst 35 kronor.

Hur ser jag mitt saldo?

Du ser ditt saldo på din avi och på “min sida”.

Hur loggar jag in på Min sida?

Du loggar in på “min sida” genom att klicka på “Logga in” som finns längst upp på sidan, under menyn. För att logga in fyller du i ditt personnummer och ditt lösenord.

Om det för första gången du loggar in måste du logga in med en temporär kod innan du kan välja ett eget lösenord. Den temporära koden är de  fyra sista siffrorna i ditt kortnummer och därefter giltighetstid, månad och år, utan bindestreck.

Exempel: xxxxMMÅÅ

På min sida ser du ditt saldo, dina transaktioner och dina poäng. Du kan även ladda hem din avi och ändra ditt lösenord.

Betalning

Vad finns det för olika betalningsalternativ och hur fungerar det?

Du kan välja mellan fyra olika betalningsalternativ:

  • Betala hela månadsbeloppet direkt utan avgifter dvs 30-60 dagars fri kredit
  • Dela upp månadsbeloppet på 6 månaders räntefri delbetalning. Utöver inköpsbeloppet tillkommer det en uppläggningsavgift på 97 kronor (engångsavgift) samt en administrationsavgift på 29 kronor/månad.
  • Betala 1/10 av månadsbeloppet till en årsränta på 12,36 %. En administrationsavgift på 29 kronor/månad tillkommer.
  • Betala 1/20 av månadsbeloppet till en årsränta på 16,32 %. En administrationsavgift på 29 kronor/månad tillkommer.

Oavsett vilket betalningsalternativ du väljer kan du alltid välja att betala mer och korta ner din delbetalningsplan. Genom att betala in resterande skuld kan du alltid avsluta en pågående delbetalning när du vill.

Vad menas med 30-60 dagars fri kredit?

Räkningen kommer alltid månaden efter dina köp. Om du t ex handlar 1 februari får du räkningen i mitten på mars och har till 31 mars på dig att göra en inbetalning. Detta innebär att du får upp till 60 dagar på dig att betala utan att det kostar dig något extra.

Vad är mitt OCR-nummer?

Ditt OCR-nummer är det referensnummer som du använder när du betalar dina räkningar. Detta nummer gör att vi ser att det är din räkning som blivit betald. OCR-numret består av 15 siffror och står på första sidan på din räkning. Vid inbetalning över Internet ska du ange både BG-nummer och OCR-nummer för att inbetalningen skall hamna rätt.

Tillkommer avgift vid köp utomlands?

Vid köp utomlands tillkommer ett valutapåslag på 1,0 %.

Försäkring

När gäller reseförsäkringen och vad ingår?

Försäkringen gäller om du betalar minst 75 % av resans pris med kortet. Om familjemedlemmar följer med på resan täcker försäkringen även dem.

I reseförsäkringen ingår:

  • Avbeställningsskydd
  • Ersättning för försening av allmänt transportmedel
  • Ersättning för missad anslutning
  • Ersättning för bagageförsening
  • Självriskreducering av Hem-/Villaförsäkring
  • Självriskreducering av Personbilsförsäkring

Hur fungerar Supreme Cards betalförsäkring?

Betalförsäkringen hjälper dig med månadskostnaderna i upp till 12 månader om du blir arbetslös eller sjukskriven. Försäkringen inträder 30 dagar efter du blivit arbetslös eller sjukskriven.

Om du är kund hos oss och vill teckna ett försäkringsskydd, ring 042-38 20 51.

Säkerhet

Hur fungerar SMS-kvittot?

Som Supreme Card kund får du ett kostnadsfritt SMS-kvitto på transaktioner över 500 kronor. Det betyder att när ett köp på över 500 kronor görs i en butik, uttag i en bankomat eller vid köp på Internet skickas det automatiskt ett SMS som berättar att det skett en transaktion på kortet. SMS-kvittot fungerar även som en säkerhetstjänst då det är lätt att se om ditt kort har hamnat i orätta händer.

För att registrera dig för SMS-kvitto kontaktar du Supreme Card på 077 – 440 44 77.

När får jag min PIN-kod och kan jag ändra den?

Av säkerhetsskäl skickas PIN-koden inte tillsammans med ditt kort. Du får PIN-koden 2 – 4 dagar efter att du fått ditt Supreme Card. PIN-koden går inte att ändra.

Om du slår fel PIN-kod tre gånger i rad spärras ditt kort. För att få ett nytt kort utskickat ringer du till vår kundtjänst på 042 – 38 20 93.

Vad är CVC-kod?

CVC-kod är en extra säkerhetsåtgärd, som kan användas när man betalar med kort på Internet, postorder eller via telefon. Förutom det vanliga kortnumret, finns tre kontrollsiffror i namnteckningsfältet på kortets baksida. De tre kontrollsiffrorna är CVC-koden.

Vad menas med 3D Secure?

För att du ska handla säkert på Internet erbjuder Supreme Card tjänsten 3D Secure. Supreme Cards säkerhetslösning är kostnadsfri och bygger på att kunder ska identifiera sig varje gång ett köp görs på nätet. Du får automatiskt en förfrågan om att ansluta ditt kort till 3D Secure  när du gör ett köp på Internet.

Vid anslutning till tjänsten skriver du in ditt personnummer (ååmmddxxxx) och väljer om du vill ha ett engångslösenord utskickat via sms eller e-post. Efter ditt val får du ange antingen ditt mobilnummer (ex 070XXXXXXX) eller din e-postadress. Det är viktigt att du har uppdaterade kontaktuppgifter hos oss på Supreme Card eftersom vi kontrollerar dina angivna uppgifter mot det vi har registrerat hos oss. Om du vill uppdatera dina kontaktuppgifter eller ändra på befintliga kan du ringa oss på 077 – 440 44 77.