Inloggningen avbruten
Stäng
Felaktiga inloggningsuppgifter
Stäng
Inloggningsuppgifter saknas
Stäng
Inloggningen lyckades
Felaktiga inloggningsuppgifter
Produkten har lagts i din varukorg
Signeringsprocessen avbruten
Transaktionen kommer nu att behandlas.

security

Om säkerhet och trygghet

Tänk på säkerheten när du använder ditt Supreme Card för att handla i butik eller på nätet.

Ha följande i åtanke för att öka din säkerhet:

  • Svara aldrig på skräpmejl, phishing (nätfiske, när någon försöker komma åt känslig information), falska virusvarningar eller liknande
  • Öppna inte bilagor som följer med e-post från okända avsändare
  • Lämna aldrig ut personliga uppgifter (lösenord, koder, kortnummer etc) till någon annan, inte ens till personer i din närhet, och speciellt inte över Internet
  • Skriv inte ner eller förvara din PIN-kod tillsammans med kortet
  • Lämna inte ditt kort utan uppsikt i offentliga miljöer
  • Var noggrann med att skydda din kod när det finns personer i närheten som kan se
  • Svara inte på konstiga frågor per telefon från okända personer
  • Lämna aldrig ut personliga koder via telefon, även om personen ifråga påstår sig ringa från Supreme Card eller från polisen

Supreme Card tar aldrig kontakt med dig via e-post eller telefon för att uppmana dig att lämna ut personliga uppgifter som till exempel kortnummer eller koder.

 

Några vanliga uttryck som kan vara bra att kunna:

 

Skimning
Skimning innebär att man kopierar den information som finns i kortets magnetremsa. Informationen används för att tillverka falska kort som sedan används för att handla i ditt namn. Skimning kan förekomma på platser där kort används för uttag eller köp (ej Internet). Skimningutrustning monteras som en extra utrustning på befintlig kortläsare.

 

Phishing
Phishing är en variant av bedrägeri som går ut på att “fiska” fram exempelvis bankrelaterad information från kunder som sedan används i brottsliga syften. Det finns flera olika sätt för bedragare att lura till sig information.
Via falsk e-post eller falska hemsidor kan bedragaren försöka få dig att lämna ut personliga uppgifter eller smitta din dator med ett program som lyssnar av och samlar in information. Den senaste tiden har bedragare också börjat kontakta personer via sociala medier för att komma över känslig information. Ge aldrig ut känslig information till någon annan person även om det är en anhörig.
Det är också vanligt att “fiska” efter information via telefon. Bedragaren kan till exempel påstå sig ringa från banken och behöva din personliga kod till telefonbanken eller din PIN-kod till ditt kort. Förklaringen till varför bedragaren behöver dessa uppgifter kan variera. Exempelvis påstår bedragaren att banken har ett datafel eller så har bedragaren hittat ditt stulna kort och behöver koden för att spärra kortet.

 

Reklamation
Har du en eller flera transaktioner på ditt konto som du vill reklamera kan du skriva ut en reklamationsblankett genom att klicka här:
Reklamation

 

Skicka in den via brev till:
Resurs Bank AB
Box 222 09
250 24 Helsingborg

 

Om du har frågor om din reklamation är du välkommen att kontakta vår kundservice på 077-440 44 77 eller skicka e-post till info@supremecard.se 

Supremecard.se använder cookies för att förbättra och anpassa ditt besök på webbplatsen. Genom att klicka på "Jag accepterar" samtycker du till att cookies används.